עובדות מעניינות על גוגל ועל הקשר לרונן הלל ניהול מוניטין

122 עובדות מעניינות על גוגל ועל הקשר לרונן הלל ניהול מוניטין

רונן הלל, מומחה ניהול מוניטין, מציג עובדות מעניינות ודברים חשובים על חברת גוגל, מנוע החיפוש ומוצריה. כי מי שמחפש ניהול מוניטין בגוגל – חייב להכיר את רונן הלל ואת שירותיו. כאן תמצאו עובדות מעניינות על גוגל ועל מוצריה ושירותיה.

לפני שנספר על גוגל, על ההיסטוריה, העובדות והנתונים – נספר על השירות של רונן הלל ניהול מוניטין. כאן תמצאו פתרונות לכל מה שנטריד אתכם ברשת.

רונן הלל ניהול מוניטין
רונן הלל ניהול מוניטין

כל מה שתרצו לדעת על ניהול מוניטין בגוגל – היעזרו בשירות של רונן הלל,

איך למחוק תוכן שלילי מהאינטרנט – השיטות הייחודיות של רונן הלל

איך לדחוק תוצאות חיפוש שליליות ולהוריד אותם למטה לעמודים פנימיים,

הסרת תוכן מגוגל – כן זה אפשרי

כל מה שרצית לדעת על גוגל ולא העזת לשאול

ניהול מוניטין, רונן הלל ניהול מוניטין,

מחיקה מגוגל, דחיקת מידע שלילי, איך לדחוק את התוכן השלילי מגוגל, הדחקת כתבה מעמוד ראשון בגוגל, הזזת כתבה למטה בגוגל.

בניית תדמית חיובית

מחיקת פסקי דין, הסרת פסקי דין, מחיקה של תולעת המשפט, דחיקה של פסק דין מתולעת המשפט, הזזת כתבות רעות אחורה במנוע החיפוש, העלמת תוכן שלילי, הסרת כתבה מהאינטרנט, קידום תוכן חיובי.

הסודות של ניהול מוניטין, מומחה ניהול מוניטין, ניהול מוניטין ברשת – מוזמנים ליצור קשר עכשיו עם רונן הלל 0522508109

גוגל (Google) היא המובילה העולמית בשירותים ומוצרים הקשורים לאינטרנט. גוגל היא חברת טכנולוגיה גלובאלית הנמצאת בבעלות חברת האם אלפאבית.

לגוגל מגוון רחב מאד של שירותים ומוצרים אינטרנטיים, לרבות טכנולוגיות מתקדמות לפרסום ברשת. מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהמוצרים המובילים והפופולאריים בעולם. עוד לחברה מחשוב ענן, תוכנה וחומרה ומגוון רחב של שירותים ומוצרים המוכרים לכולם.

גוגל היא בין המותגים המובילים והמשפיעים בעולם. הכנסותיה העיקריים מגיעים מפרסום ברשת, דרך מערכת שירותי הפרסום שלה – Google Ads (לשעבר AdWords).

רונן הלל הוא מומחה ניהול מוניטין במתמחה במנוע החיפוש גוגל. לרונן הלל ניהול מוניטין מספר אתרי אינטרנט. הוא מתמחה במחיקת תוכן שלילי מגוגל, דחיקת אזכורים שליליים  מגוגל, הורדת כתבות רעות ומחיקת פסקי דין. עוד שירותים שמציע רונן הלל בניית מוניטין חיובי, ניקוי תדמית שלילית, קידום אתרים ושיווק מקוון.

ריכזנו כאן עובדות מעניינות על גוגל

החברה הוקמה בספטמבר 1998 על ידי לארי פייג' וסרגיי ברין, בעת שלמדו באוניברסיטת סטנפורד, והפכה לחברה ציבורית באוגוסט 2004.

בהצהרת הכוונות הרשמית של החברה היא "לארגן את כלל המידע העולמי ולהופכו לנגיש ויעיל לכלל העולם".

על פי הערכות גוגל עושה שימוש ביותר ממיליון שרתי אירוח ברחבי העולם, ושבכל יום שרתי גוגל מטפלים ביותר ממיליארד שאילתות חיפוש וביותר מ־24 פטה־בית של מידע שנוצר על ידי משתמשים בשלל שירותיה של גוגל.

החברה מציעה מגוון מוצרי אינטרנט, ביניהם  שירות הדואר האלקטרוני "ג'ימייל", אתר הווידאו "YouTube" ואתר הבלוגים Blogspot של חברת Blogger, שנרכשה על ידי גוגל בשנת 2003.

גוגל מציעה גם תוכנות שולחניות כגון: דפדפן האינטרנט "גוגל כרום", תוכנת ארגון ועריכת תמונות – "Google Photos" ותוכנת מסרים מיידיים – "Google Chat".

גוגל מובילה את פיתוחה של מערכת ההפעלה לטלפונים סלולריים "אנדרואיד", מערכת ההפעלה למחשבים "Chrome OS" מערכת ההפעלה לטלוויזיות Android TV.

האתר הראשי של גוגל, google.com, הוא האתר הנצפה ביותר באינטרנט, ובין רשימת 100 האתרים הנצפים ביותר בעולם. בבעלותה גם אתרים נוספים כגון YouTube, ‏Blogger ו־Orkut.

החברה היא אחת מחמש חברות הביג טק – חברות טכנולוגיית המידע הגדולות ביותר בארצות הברית.

עובדות מעניינות על ההיסטוריה של גוגל

גוגל החלה את דרכה בינואר 1996 כפרויקט מחקר של צמד היזמים האמריקאים-יהודים לארי פייג' וסרגיי ברין, בעת שהיו שניהם דוקטורנטים באוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה.

בעוד שמנועי חיפוש קונבנציונליים מדרגים את התוצאות לפי כמות הפעמים ששאילתת החיפוש הופיעה בדף, פייג' וברין הגו מערכת טובה יותר לניתוח היחסים והקשרים שבין אתרים. הם קראו למערכת החדשה "PageRank", שבה הרלוונטיות של כל אתר נקבעה על ידי כמות הדפים (וחשיבותם) המקשרים בחזרה לאותו אתר.

בתחילה השניים קראו למנוע החיפוש שלהם "BackRub", "עיסוי גב", משום שהמערכת שפיתחו בדקה את מספר האתרים המקשרים לאתר מסוים כדי לקבוע את חשיבותו של אותו אתר. לאחר מכן השם שונה לגוגל, שיבוש של המספר "גוגול" – אחד ואחריו מאה אפסים.

השם גוגל נבחר כדי להראות שמטרת מנוע החיפוש היא להנגיש את כמויות המידע הגדולות שבאינטרנט לציבור. עוד בחיתוליו, מנוע החיפוש התארח על השרת של אוניברסיטת סטנפורד, בכתובת google.stanford.edu.

החברה נוסדה ב-4 בספטמבר 1998, ומשרדי החברה שכנו במוסך של חברה משותפת (סוזן ווייציצקי) במנלו פארק, קליפורניה. 13 שנים לאחר מכן, במאי 2011, ביקרו באתרה הראשי של גוגל יותר ממיליארד משתמשים.

גוגל – השקעות, מימון והנפקה

התקציב הראשון שגוגל קיבלה היה 100,000 דולר שניתנו מאנדי בכטולשיים, אחד המייסדים של סאן מיקרוסיסטמס, באוגוסט 1998, לפני שהחברה בכלל הוקמה.

בתחילת 1999, פייג' וברין, שעדיין למדו באוניברסיטה, החליטו שהעיסוק במנוע החיפוש גזל יותר מדי מזמנם. הם פנו לקרן הון-סיכון בשם "Excite" והציעו למכור את מנוע החיפוש תמורת מיליון דולר. הקרן סירבה.

ביוני 1999 החברה הצליחה לגייס יותר מ-25 מיליון דולר, מקרנות הון-סיכון אחרות.

לאחר חמש שנים, באוגוסט 2004, גוגל הונפקה בבורסת נאסד"ק. החברה הציעה 19,605,052 מניות במחיר 85 דולר למניה. המניות נמכרו במכירה מקוונת ייחודית. הרווח מההנפקה, 1.67 מיליארד דולר, הפך את גוגל לחברה בעלת שווי-שוק של 23 מיליארד דולר.

הרוב המוחלט של 271 מיליון המניות שלא נמכרו לציבור נשארו בידי החברה, ורבים מעובדיה הפכו למיליונרים על הנייר.

באוקטובר 2007 הגיעה המניה למחיר של 700 דולר, בעיקר בגלל הרווח הגדול של החברה בשוק הפרסומות באינטרנט. הזינוק במחיר המניה נבע בעיקר מרכישות של גורמים פרטיים, ולא מקבוצות רכישה או משקיעים מוסדיים. כעת החברה רשומה בנאסדק בשם GOOG, ובבורסת פרנקפורט בשם GGQ1.

הצמיחה של גוגל

במרץ 1999 העבירה החברה את משרדיה לפאלו אלטו, קליפורניה, שבעמק הסיליקון.

שנה לאחר מכן, בניגוד להתנגדות הראשונית של פייג' וברין למנוע חיפוש הממומן על ידי פרסומות, גוגל החלה למכור פרסומות המקושרות למילות-חיפוש ספציפיות.

כדי לשמור על מראה דף נקי ולא עמוס, וגם בשביל לשמור על מהירות האתר, נמכרו פרסומות טקסט בלבד. מחיר הפרסומות נקבע מהצעות מחיר על כל הקלקה על פרסומות, כשהמחיר ההתחלתי היה 5 סנט להקלקה. שיטה זו, שבה המפרסם משלם רק על הפעמים שלחצו על הפרסומת שלו, נקראה "תשלום לפי לחיצה", "Pay Per Click". בתחילת 2003 החלה החברה להיות רווחית.

בשנת 2003, לאחר שכבר העבירה את משרדיה פעמיים, החברה עברה למיקומה הנוכחי במאונטיין ויו, קליפורניה. קומפלקס החברה מכונה לעיתים קרובות ה"גוגלפלקס".

במאי 2022 חנכה החברה קומפלקס משרדים חדש במאונטיין ויו.

במהלך השנים, המילה "גוגל" הפכה למילה יומיומית השגורה בפי כל, עד כדי כך שהמילונים וובסטר ואוקספורד הכירו רשמית בפועל "to google".

הרכישות של גוגל

במהלך שנות קיומה גוגל קנתה עשרות רבות של חברות.

ביוני 2004 גוגל רכשה את Picasa – תוכנת ניהול תמונות דיגיטליות, ששולבה עם PicasaWeb – שירות אלבומי תמונות אינטרנטי שהושק ביוני 2006.

ביולי 2005 רכשה גוגל את חברת ההזנק אנדרואיד (.Android inc) שנוסדה ב-2003 ופעלה בפאלו אלטו, קליפורניה, והפכה אותה למערכת ההפעלה הפופולרית ביותר לסמארטפונים.

באוקטובר 2006 גוגל רכשה את אתר YouTube – אתר הווידאו השיתופי המוביל ברשת – בסכום של 1.65 מיליארד דולרים.

במאי 2007 רכשה את חברת האבטחה באינטרנט גרינבורדר טכנולוג'יס (GreenBorder).

ב-14 במרץ 2006 רכשה גוגל את SketchUp מידי חברת ‎@Last Software. בתוכנה זו אפשר ליצור בניינים בתלת מימד ואף חפצים. גוגל רכשה את התוכנה עבור Google Earth, את התוכנה סיפקה החברה בחינם באתר שהקימה במיוחד. הציבור התבקש לעצב בניינים ולהעלותם ל-Google Earth. בזכות צעד זה, אפשר למצוא ערים שלמות בתלת ממד. ב-1 ביוני 2012 מכרה גוגל את SketchUp לחברת Trimble Navigation.

בפברואר 2010 גוגל רכשה ב-123 מיליון דולר את On2 – ספקית שירותי דחיסת הווידאו, במטרה לשפר את שירותי ותכני הווידאו שלה – ולהרחיבם.

במרץ 2010 גוגל רכשה את חברת DocVerse שפיתחה תוכנה לעריכה מקוונת של קובצי אופיס.

במרץ 2010 גוגל רכשה את שירות עריכת התמונות המקוון פיקניק, ששולב בשירות התמונות האינטרנט פיקאסה.

באפריל 2010 ברכש הראשון בישראל, רכשה את חברת לאבפיקסיז הישראלית העוסקת בפיתוח חפיצים מותאמים למערכות הפעלה ב-20 מיליון דולר.

במאי 2010 היא רכשה את חברת הפרסום הסלולרי AdMob Inc תמורת 681 מיליון דולר, ואת BumpTop מפתחת שולחן עבודה בתלת ממד.

באוגוסט 2010 גוגל רכשה את Slide – חברה המפתחת תוכנות לרשתות חברתית ב-179 מיליון דולר, ואת חברת ההזנק Jambool, שמפתחת כסף וירטואלי.

בסמוך רכשה את Zynga – חברה שמציעה משחקים ברשתות חברתיות.

באוקטובר 2010 רכשה את BlindType, שמשפרת את נוחות ההקלדה בצג מגע לשילוב במערכת האנדרואיד.

בדצמבר 2010 רכשה את פלטפורמת התשלומים הסלולרית ZetaWire.

בספטמבר 2010 גוגל רכשה את חברת קוויקסי הישראלית שפיתחה טכנולוגיה להפיכת סרטון וידאו לאינטראקטיבי.

במרץ 2011 היא רכשה את חברת עריכת הווידאו Green Parrot האירית המתמחה בשחזור, עריכת והשבחת וידאו, טכנולוגיה שמיועדת לשילוב ביוטיוב. במאי 2011 גוגל רכשה את הקניין הרוחני של חברת מודו הישראלית ב-17 מיליון.

ב-15 באוגוסט 2011 הודיעה גוגל על רכישת מוטורולה מוביליטי, לשעבר חטיבת המכשירים הניידים של חברת מוטורולה תמורת סכום של 12.5 מיליארד דולר. הרכישה העניקה לגוגל, בין השאר, אוסף נאה של פטנטים בתחום המכשירים הניידים, אולם היא הציבה אותה בתחרות מול היצרניות העיקריות האחרות של מכשירי אנדרואיד.

באפריל 2013 מכרה גוגל את חטיבת ממירי הטלוויזיה של מוטורולה מוביליטי לאריס גרופ, תמורת כ-2.35 מיליארד דולר.

ב-30 בינואר 2014 הודיעה גוגל על מכירת מוטורולה מוביליטי לחברת לנובו, תמורת 2.91 מיליארד דולר, תוך שמירת מרבית הפטנטים של מוטורולה מוביליטי בידי גוגל וכן השאירה אצלה את החטיבה של פיתוח סמארטפונים עם החלקים מתחלפים.

ב-6 ביוני 2013 הודיעה גוגל על רכישת חברת Waze הישראלית תמורת 1.1 מיליארד דולר אך לבסוף התשלום הסתכם ב-966 מיליוני דולרים.

ב-13 בדצמבר 2013 רכשה את בוסטון דיינמיקס,[49] רכישה זו מהווה אבן דרך בכניסתה של גוגל לתחום הרובוטיקה.

ב-27 בינואר 2014 רכשה את דיפמיינד.

ב-16 בפברואר 2014 רכשה את SlickLogin.

בספטמבר 2017 הודיעה על רכישת החטיבה האחראית על פיסקל בחברת HTC תמורת סכום של 1.1 מיליארד דולר. בינואר 2018 הושלמה הרכישה.

במאי 2018 גוגל רכשה את חברת Velostrata הישראלית.

הקמת אלפאבית

ב-10 באוגוסט 2015 הוכרז בבלוג של גוגל על הקמת החברה אלפאבית שתאגד תחתה את חברת גוגל. בראשה יעמדו מייסדי גוגל לארי פייג' (שישמש מנכ"ל) וסרגיי ברין (שיהיה נשיא). סונדאר פיצ'אי נהפך למנכ"ל גוגל החדש.

על פי הניו יורק טיימס (2006), מחזיקה גוגל מספר שיא של יותר ממיליון שרתים המפוזרים על פני 25 אתרים ברחבי העולם. החברה מפעילה מרכזים גדולים באירלנד, אטלנטה ועמק הסיליקון, שמחוברים ביניהם ברשת סיבים אופטיים.

החברה מציגה את חזונה במילים הבאות:

Google's mission is to organize the world's information and make it universally accessible and useful

בתרגום חופשי: המשימה של גוגל היא לארגן את המידע העולמי ולהפוך אותו לנגיש ושימושי בכל רחבי העולם.

יושב ראש החברה הוא ד"ר אריק שמידט, לשעבר מנכ"ל חברת נובל. בנוסף על משרדיה הראשיים, מחזיקה החברה משרדים בדבלין שבאירלנד ומרכזי פיתוח במקומות שונים, בהם ישראל.

ב־19 באוגוסט 2004 הנפיקה Google בפעם ראשונה את מניותיה לציבור לפי שווי שוק של 23.1 מיליארד דולר. מניות החברה נסחרות בבורסת נאסדאק תחת הסמל GOOG. שווי השוק של החברה נכון ליולי 2007 היה 160 מיליארד דולר.

באוקטובר 2006 רכשה חברת גוגל את אתר YouTube בעסקת חילופי מניות תמורת 1.65 מיליארד דולר.

מנוע החיפוש

המוצר בזכותו התפרסמה החברה הוא מנוע החיפוש "גוגל", שהפך למנוע החיפוש הפופולרי ביותר ברשת האינטרנט זמן קצר לאחר השקתו.[56]

מנוע החיפוש כה דומיננטי שבאנגלית המילה Google משמשת כפועל שמשמעותו לחפש ברשת, ובעברית הפועל "גיגול" או "לגגל", הנמצא בשימוש בשפה היומיומית, נגזר משמה של החברה.

מנוע החיפוש "גוגל" מבוסס על טכנולוגיה המכונה PageRank (שיטת דירוג הנקראת על שם ממציאה לארי פייג'), שיטה הקובעת את "חשיבותו" של דף אינטרנט על בסיס אלגוריתם סטטיסטי. הרעיון שעומד בבסיס האלגוריתם הוא ספירה של מספר הפעמים בהם מגיעים אל הדף בשיטוט אקראי ברשת. מדד כזה, לוקח בחשבון שיקולים גלובליים של המבנה הכולל של הרשת ולא רק שיקולים לוקאליים כמו מספר ההפניות לאותו דף.

מנוע החיפוש של גוגל מושך קהל גדל והולך של משתמשים, בזכות איכות תוצאותיו וממשק המשתמש הפשוט שלו. בשנת 2000 החלה גוגל לפרסם מודעות טקסט פשוטות, על פי מילות החיפוש, בצד תוצאות החיפוש שהציגה. בנוסף, קיימת אפשרות להציג אתר, תמורת תשלום, ברשימה נפרדת בראש תוצאות החיפוש.

פעמים רבות, בזמן כתיבת מחרוזת החיפוש, מציע גוגל להשלים אותה על פי מחרוזות השמורות אצלו. למנוע החיפוש ממשק משתמש בשפות רבות, ובהן עברית.

בדף הבית של מנוע החיפוש נכללים, בנוסף לחיפוש הכללי באינטרנט, גם מדורים אחדים:

1.           חיפוש חדשות: גוגל חדשות הוא אתר חדשות של גוגל, אשר מאגד לתוכו חדשות מאתרי חדשות רבים ומסדר אותם לפי אלגוריתם מיוחד. החל ממרץ 2006. השירות מאפשר גם קבלת עדכונים בדואר אלקטרוני על חדשות העוסקות במילים שהגדיר המשתמש (למשל קבלת כל עדכון חדשות העוסק ב"מפלגת העבודה"). גם שירות החדשות מבית גוגל תומך בגרסה העברית.

2.           חיפוש תמונות: גוגל תמונות מאפשר חיפוש תמונות ברשת.

3.           גוגל מפות

4.           כונן גוגל

5.           חיפוש וידאו: בעבר היה קיים השירות גוגל וידאו, אך לאחר שהחברה רכשה את אתר הסרטונים הפופולרי YouTube, פחת השימוש בגוגל וידאו. בשנת 2012 הודיעה החברה על ביטול השירות של גוגל וידאו ו-YouTube הפך לשירות הווידאו הרשמי של גוגל.במכשירים ניידים (טלפונים ומחשבי לוח) ובמחשבים שולחניים, בתוך דפדפן "כרום" – גוגל גם מציגה את שירות Google Now המהווה סוג של "עוזר וירטואלי" המציג "כרטיסי מידע" והתראות מתפרצות לגבי נושאים שלדעת "גוגל" עשויים לעניין את המשתמש. Google Now כולל גם הפעלה קולית, יכולת לחיפוש קולי ויכולת "לשוחח" עם המשתמש בשפה "כמעט טבעית".

בסך הכול, גוגל עושה מאמצים ניכרים על מנת לשמור את המשתמש "בתוך" האתר שלה.

שירותי פרסום של גוגל

1.           Google Adwords: פרסום במנוע החיפוש שלה

2.           Google AdSense: גוגל מאפשרת לבעלי אתרים להוסיף לאתרם פרסומות, ולקבל תשלום על כל לחיצה של הלקוח על אחת מפרסומות אלו. ניתן גם להוסיף תיבת חיפוש לאתר, ואם גולש יחפש מידע וילחץ על קישור ממומן, בעל האתר יתוגמל על כך.

3.           גוגל פרטנרס

4.           DoubleClick

מוצרי אינטרנט עיקריים

בנוסף למנוע החיפוש מספקת גוגל שירותים נוספים, כגון סרגל כלים הניתן להתקנה בדפדפן, שירותי תרגום מכונה עבור מספר שפות, קבוצות דיון, מדריך אתרים ידני, דואר אלקטרוני בשם Gmail, גוגל חדשות.

1.           YouTube: אתר הווידאו השיתופי המוביל ברשת, אותו רכשה החברה באוקטובר 2006, בעסקת חילופי מניות בסך 1.65 מיליארד דולר.

2.           Gmail: (ג'ימייל) מאפשר גישה בעזרת דפדפן לתיבת דואר אלקטרוני בעלת קיבולת של כ־15 ג'יגה בייט, שגדלה באופן קבוע. בנוסף ניתן להשתמש בתיבה זו באמצעות פרוטוקולי POP3 ו-IMAP, אשר נתמכים על ידי כל תוכנות הדואר האלקטרוני.

3.           גוגל+ הרשת החברתית של גוגל המתחרה בפייסבוק ומתממשקת עם מרבית השירותים של גוגל. מאפשרות בין השאר לקיים שיחות ווידאו מרובות משתתפים, לשתף תמונות, ועוד. Google+ נסגרה ב-2 באפריל 2019, וזאת לאחר פרצות אבטחה שגרמו לדליפת פרטים של מיליוני משתמשים. גוגל מצדה הודיעה כי גוגל+ נסגרת "עקב שימוש מועט".[61]

4.           גוגל כרום: דפדפן מבית גוגל אשר נכתב על מנוע V8 שפותח עבורו. הדפדפן נחשב מהיר במיוחד.

5.           גוגל מפות: מציג את מפת העולם במספר שכבות מידע, מאפשר חיפוש וניווט, וכן תצוגת צילום 360 מעלות בחלק גדול מרחובות העולם.

6.           יומן גוגל: מאפשר ניהול יומן ברשת.

7.           כונן גוגל: מאפשר לפתוח ולנהל בחינם מסמכים, גיליונות אלקטרוניים ומצגות באינטרנט – כתחליף לתוכנות אופיס של מיקרוסופט וכן שירות של אחסון קבצים בענן.

8.           Blogger: מאפשר יצירת בלוג אישי.

9.           גוגל תרגום: מאפשר תרגום מכונה המבוסס על סטטיסטיקה. השירות מיועד גם לתרגום דפי אינטרנט שלמים.

10.        Google Earth היא תוכנה חינמית מדמה כדור גלובוס אותה קנתה גוגל מחברת keyhole. התוכנה מאפשרת לצפות בתצלומי לוויין של כדור הארץ, ואף ניתן להתקרב למיקום מסוים קרוב עד לרמת הרחוב בעזרת תצלומי לוויין ותצלומי אוויר רגילים. נכון ליולי 2005 היה ניתן לצפות לפרטי פרטים (דהיינו – תצלומי אוויר) רק במקומות נבחרים מעטים (צרפת, הוותיקן, הפירמידות בגיזה וכולי) בעוד בשאר האזורים (תל אביב, ביירות וכולי) היו תצלומי לוויין מפורטים פחות, או תצלומי אוויר מגובה רב בלבד. עם הזמן התפתחה התוכנה מאוד, כך שניתן לצפות בצילומים בעלי רזולוציה ורמת פירוט גבוהים כמעט בכל מקום בעולם. לתוכנה נוספו אפשרויות רבות: הצגת מקומות נבחרים בעולם בתלת-ממד, צפייה בתמונות שהעלו המשתמשים, גבולות מדיניים ומוניציפליים והצגת שכבות מידע על גבי המפה או תצלום הלוויין הכוללות: סמלונים של מקומות לינה, מסעדות, אתרים ארכאולוגיים, ועוד. בנוסף לגרסה הבסיסית, הניתנת חינם, ישנן שתי גרסאות מורחבות של התוכנה שהן בתשלום: Google Earth Plus, בעלת מערכת GPS, ביצועים גרפיים משופרים ויכולות הדפסה משופרות, ו-Google Earth Pro העסקית.

11.        Picasa תוכנה לניהול תמונות במחשב ואתר. התוכנה מאפשרת יצירת אלבומים בקלות, עריכת תמונות, חיפוש תמונות במהירות והצגת תמונות בפני אנשים. התוכנה מושלמת על ידי אתר ייעודי המאפשר את אחסון התמונות והצגתן, הן ישירות באתר והן מתוך גוגל+. מדובר בתוכנה מאוד קלה ושימושית לבעלי מצלמות דיגיטליות או לאנשים שמאחסנים הרבה תמונות במחשב.

12.        Google Play: היא חנות האפליקציות (וגם המוצרים) הרשמית של גוגל לאנדרואיד, הנכללת בתוך המכשירים, google play מתחרה בחנות האפליקציות App Store של אפל.

13.        Google Pay (אנ') מאפשר העברת כספים ותשלום דרך האינטרנט (מחליף את Google Checkout), השירות דומה לשירות הוותיק PayPal ומתחרה בו.[62]

14.        Google Cloud Platform חבילת שירותי ענן ומוצרים לעסקים המאפשרים להריץ יישומים, מכונות וירטואליות, אלגוריתמים ומערך מחשוב ארגוני על התשתית של גוגל.

15.        Google Finance אתר פיננסי הכולל חדשות פיננסיות, מידע על חברות ציבוריות, גרפים וציטוטי מניות שהושק במרץ 2006..

1.           מוצרי אינטרנט נוספים

2.           Chrome OS: מערכת הפעלה על בסיס קוד פתוח המיועדת למחשבים אישיים, בעיקר מסוג נטבוק וטאבלט.

3.           Hangouts: לשעבר גוגל טוק. תוכנת מסרים מיידיים אשר מאפשרת לבצע שיחה קולית באינטרנט (VoIP). התוכנה מאפשרת לקבל גם התראות על מיילים חדשים (Gmail) ותזכורות מ-Google Calendar. גרסת דפדפן משולבת ב-Gmail

4.           גוגל קבוצות: הקמת קבוצות דיון והשתתפות בקיימות.

5.           Google Trends: מאגר מידע על המילים המבוקשות מדי יום במנוע החיפוש. על בסיס מאגר מידע זה יצרו במרכז המחקר והפיתוח בישראל את Google Insights for Search המציג באיזו מידה גולשים חיפשו מילה מסוימת במנוע ביחס לציר הזמן באותו יום, וכן מאמרי חדשות וקטעי בלוגים באותו נושא. ניתן גם להשוות בין מספר מילות חיפוש שונות ולהגדיר אזור זמן שבו החיפוש יתבצע ומדינה.

6.           Google Moon: מאפשר מבט על פני הירח עם נקודת נחיתה של טיסות אפולו ותמונות מהם.

7.           Google Mars: שירות מפות המאפשר לראות את פני השטח של מאדים באמצעות תמונת לוויין באור תת-אדום, או גובה פני השטח. כמו כן מסופק מידע נוסף שנאסף בעקבות שיתוף פעולה עם מדעני נאס"א.

8.           גוגל ספרים: שירות רב-לשוני לעריכת חיפושי טקסט בספרים שגוגל סרקה, המרה לטקסט באמצעות זיהוי תווים אופטי ואחסנה במסד הנתונים הדיגיטלי שלה. ספרים הנמצאים ברשות הציבור זמינים לתצוגה מלאה באתר ולהורדה בחינם.

9.           Google Apps: מקבץ שירותים לארגונים. משלב את Gmail, Google Talk, Google Calander, Google Docs ועוד. השירות מאפשר לארגון לעבוד ביחד בצורה אפקטיבית על ידי שיתוף הנתונים. השירות ניתן לבעלי שם מתחם.

10.        Google Sites: שירות המאפשר פתיחת אתר אישי. בשירות הנוכחי אפשר לשלב שירותים אחרים של גוגל, כגון תמונות ולוח שנה.

11.        Google Health: שירות הפועל בינתיים רק בארצות הברית ומאפשר לפתוח באינטרנט תיק רפואי שנגיש מכל מקום.

12.        Notebook: מאפשר פתיחת מחברות ושמירת הערות בהן.

13.        Google Product Search: מאפשר חיפוש מוצרים וקנייתם. השירות מתחרה ב-eBay.

14.        Google Friend Connect: שירות לבעלי אתרים, המאפשר להוסיף לאתר תכונות של רשתות חברתיות מקוונות.

15.        Google Latitude: מאפשר לאנשים לאתר את חבריהם על מפת העולם באמצעות הטלפון הסלולרי (לא נתמך בישראל).

16.        Google Toolbar הוא תוסף לדפדפן אינטרנט אקספלורר מבית מיקרוסופט. דרכו ניתן לחפש בקלות באתר גוגל, לגשת לדפים שונים של גוגל ועוד. ניתן בתוסף לגשת לדפים שונים של גוגל, כגון: חדשות (Google News), מערכת בלוגים (Blogger) ועוד. ניתן אפשרות לחסימת חלונות קופצים (pop-up). אפשרות צביעה של אותיות – במקרה ואתם מחפשים מילה מסוימת (או כמה מילים) בדף כלשהו, אתם יכולים לכתוב אותו בחיפוש, ללחוץ על כפתור הצביעה והמילים יצבעו וכך תוכלו למצוא אותם במהירות. אפשרות של מילוי אוטומטי (Autofill). ב-Toolbar ניתן לכתוב את כל הנתונים עליכם (שם, כתובת, דוא"ל וכו'), ובמקרה שתצטרכו למלא טופס, במקום למלאו, תוכלו ללחוץ על כפתור אחד והטופס ימלא את עצמו לפי הנתונים שרשמתם. אפשרות של חיפוש במחשב כמו Google Desktop Search.

17.        Google Pack מדובר בחבילת תוכנות חינמיות למערכת ההפעלה חלונות שכוללת את רוב התוכנות של גוגל ותוכנות צד שלישי כמו StarOffice של סאן מיקרוסיסטמס, נורטון אנטי וירוס, Adobe Reader ו-Google Pack .SpyDoctor מגיע עם רכיב בשם Google Updater שתפקידו לעזור להוסיף, להסיר ולעדכן את התוכנות שבחבילה. Google Pack כוללת גם בשומר מסך ייחודי Google Photos Screensaver אשר בעזרת מנוע החיפוש התמונות של גוגל מוצא תמונות נוף באיכות גבוהה ומוסיף אותם, שומר המסך מאפשר גם הוספת תמונות מ-Picasa וערוצי RSS.

18.        Gboard – מקלדת וירטואלית בעלת למעלה מ-100 מיליון משתמשים שהופצה לראשונה ב-12 במאי 2016.

19.        Google Classroom – מערכת ניהול לימודית, שפותחה על ידי חברת Google.

20.        Google Contacts – מערכת המאפשרת ניהול של אנשי הקשר בשירות מקוון וחינמי. האפליקציה פותחה על ידי חברת גוגל, המשלבת את השירותים של גוגל פלוס, gmail ועוד.

1.           גוגל סקולר – שירות חיפוש במאמרים מדעיים.

2.           Orkut

3.           תצוגת רחוב

4.           פנורמיו

5.           Google Art Project

6.           Google Cloud Print

7.           Google music

8.           אינגרס (Ingress) – משחק סלולרי רב משתתפים המבוסס על הגעה לנקודות עניין פיזיות

9.           Google keep – אפליקציית הערות

10.        VirusTotal – אתר אינטרנט, המספק שירותי בדיקה של קבצים חשודים להימצאות וירוס מחשב או נוזקות אחרות, ב-55 תוכנות אנטי-וירוס שונות וב-61 מנועי סריקה מקוונים בו-זמנית.

מערכות הפעלה

1.           אנדרואיד: מערכת הפעלה פתוחה המבוססת על לינוקס שפיתחה גוגל עבור טלפונים סלולריים ועבור מחשבי לוח. מערכת ההפעלה פותחה על ידי חברת .Android INC שנרכשה על ידי גוגל והקמתו של Open Handset Alliance שכולל 50 חברות חומרה, תוכנה ותקשורת. מערכת ההפעלה הוצגה לראשונה ב-5 בנובמבר 2007 עם הקמתו של ארגון ה-OHA בראשות גוגל. לפי IDC, ב-2012 החזיקה מערכת ההפעלה נתח של 70% מכלל שוק הטלפונים החכמים העולמי.

2.           Chrome OS: מערכת הפעלה למחשב. גוגל מפעילה תוכנת קוד מקור פתוח לפיתוח מערכת זו בשם Chromium OS

3.           Google TV: מערכת הפעלה לטלוויזיה.

סמארטפונים ומחשבים

1.           Google Nexus: סדרת טלפונים חכמים המפותחים על ידי גוגל ומיוצרים על ידי מספר חברות חומרה הנבחרות על ידה.

2.           Google Play Editions:

3.           Chromebook:

4.           Google Pixel: סדרת טלפונים חכמים המהווה סדרת המשך המחליפה את סדרת Nexus הקודמת.

מוצרים בפיתוח

1.           ווימו

2.           גוגל גלאס

3.           Google DeepMind

4.           Android@Home היא ערכת יישום שמטרתה להפוך את מערכת ההפעלה אנדרואיד לטלפונים חכמים, למעין שלט רחוק חכם.

5.           פרויקט לון

6.           פרויקט טנגו פיתוח סמארטפון עם חיישני תלת-ממד

7.           פרויקט Ara פיתוח סמארטפון מודולרי עם חלקים מתחלפים

8.           Carbon שפת תכנון שעשויה להתחרות ב-Rust

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

לכתבות נוספות: